Endes igen

Ett halvår efter första träffen var det åter dags för en spelträff med nyckelharpgänget. Gitarristen var också där, han har varit med ända sedan vår gemensamma första gång, men för min del kom det lite väl mycket i vägen. Tyvärr lär det dröja åtminstone en månad innan jag kan vara med igen, men ikväll var det mycket trevligt!

Som jag trodde, så är min nya tenor helt fantastisk till folkmusik. Hade ett öga på klockan för att se till att jag inte överbelastade den (inspelningsperioden är inte slut än), men å, vad jag hade velat spela mer på den! Fick trösta mig med alten och sopranen i samma serie, Adri's Dream Flute.



Mollenhauer, renässansmodell i päronträ. Älskar dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0