Halsrem till basblockflöjt

Detta band vävde jag ursprungligen för att vira om tenoren, men det såg så rörigt ut att jag istället använder det som halsrem till basblockflöjten. Jag har en svart nylonrem och har länge tänkt göra en ny, och nu vet jag dessutom inte var den remmen är så då passar det utmärkt. Som justeringsmekanism har jag knutit en "kärleksknut" som är lätt att reglera.
 
 
 
Ni som även följer min hantverksblogg får helt enkelt stå ut med att se samma bilder på flera ställen. De hör ju till både musik och hantverk. Hade ju tidigare en annan blogg, där jag blandade både musik, hantverk och levande rollspel, men det blev lite rörigt så jag separerade dem även om det som sagt blir lite tvärvetenskap ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0