Kan man ha för många flöjter?

För en vecka sedan vann jag en liten handskuren femhålsblockflöjt på Tradera, och mina snälla föräldrar gav mig pengar till en ny tenorflöjt i fyrtioårspresent. I skrivande stund är maken ute och hämtar dem båda åt mig.

I tisdags fick jag tillbaka en annan tenorflöjt, som jag haft utlånad i flera år (eller så gav jag faktiskt bort den, jag minns inte) till Quartettinosångerskan Madeleine. Historien bakom den innehåller både kidnappning och diverse lagningar, jag skall berätta den en annan gång, och för ett tag sedan berättade hon att den har spruckit igen och alltså var i princip ospelbar. Men just den där tenoren bankar mitt hjärta extra starkt för, så jag bad att få tillbaka den för att se vad jag kunde göra. Jag ger inte upp!

Och nu hittade jag en mycket vacker dubbelflöjt på Tradera som jag har lagt bud på:


med sluttid om sex timmar. Kanske blir det alltså så att jag inom en vecka har två, kanske tre för mig helt nya flöjter i min ägo, samt fått tillbaka en "förlorad flöjt".

Flöjter är ju ganska små, åtminstone de jag har råd med, så än dröjer det väl innan ni kommer att få se mig i något sådant där TV-program där man måste gräva ut invånaren ur en hög med bråte. Och nog finns det väl värre saker att samla på. Men, euforin när jag får en ny flöjt i min ägo... Den är inte att leka med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0